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    • Gabriel Torres

      Seja um moderador do Clube do Hardware!   13-02-2016

      Prezados membros do Clube do Hardware,

      Está aberto o processo de seleção de novos moderadores para diversos setores ou áreas do Clube do Hardware. Os requisitos são:
        Pelo menos 500 posts e um ano de cadastro; Boa frequência de participação; Ser respeitoso, cordial e educado com os demais membros; Ter bom nível de português; Ter razoável conhecimento da área em que pretende atuar; Saber trabalhar em equipe (com os moderadores, coordenadores e administradores).   Os interessados deverão enviar uma mensagem privada para o usuário @Equipe Clube do Hardware com o título "Candidato a moderador". A mensagem deverá conter respostas ao formulário abaixo:    Qual o seu nome completo? Qual sua data de nascimento? Qual sua formação/profissão? Já atuou como moderador em algo outro fórum, se sim, qual? De forma sucinta, explique o porquê de querer ser moderador do fórum e conte-nos um pouco sobre você.   OBS: Não se trata de função remunerada. Todos que fazem parte do staff são voluntários.
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KaGe

MSI geforce 5700VTD com 8 Pipes?

4 posts neste tópico

Galera, peguei esse anuncio da Master 10. geforce FX 5700 VTD DUAL 128mb com 8 pipes, existe isso??? Caso isso seja verdade, ela superaria uma 9600XT, não ??

GeforceFX 5700 Chipset Features

CineFX Shading Architecture

Support for DX 9.0 Pixel/Vertex Shader 2.0+

Advanced pixel shaders allow floating-point pixel shader operations to run 2x faster (CineFX 2.0)

Very long pixel programs up to 1024 instructions

Very long vertex programs with up to 256 static instructions and up to 65536 instructions executed before termination

Looping and subroutines with up to 256 loops per vertex program

Subroutines in shader programs

Dynamic flow control

Conditional write masking

Conditional execution

Procedural shading

Full instruction set for vertex and pixel programs

Z-correct bump-mapping

Hardware-accelerated shadow effects with shadow buffers

UltraShadow technology to accelerate shadow computations

Two-sided stencil

Programmable matrix palette skinning

Keyframe animation

Custom lens effects: fish eye, wide angle, fresnel effects, water refraction

High-Performance, High-Precision, 3D Rendering Engine

Up to 8 pixels per clock rendering engine

128-bit, studio-quality floating point precision through the entire graphics pipeline

Native support for 128-bit floating point, 64-bit floating point and 32-bit integer rendering modes

Up to 16 textures per pass

Support for sRGB texture format for gamma textures

DirectX and S3TC texture compression

High-Performance 2D Rendering Engine

Optimized for 32-, 24-, 16-, 15- and 8-bpp modes

True-color, 64x64 hardware cursor with alpha

Multi-buffering (double, triple or quad) for smooth animation and video playback

Intellisample Technology

Blistering-fast antialiasing performance

Adaptive texture filtering

Support for advanced loss-less compression algorithms for both color and z data

Fast Z-clear

Intellisample HCT extends performance and quality gains to higher resolutions and frame rates

Display Pipeline with Full nView Capabilities

Dual, 400MHz RAMDACs for display resolutions up to and including 2048x1536@85Hz

Integrated NTSC/PAL TV encoder support resolutions up to 1024x768 without the need for panning with built-in Macrovision copy protection

DVD and HDTV-ready MPEG-2 decoding up to 1920x1080i resolutions

DVI support for compatibility with nextgeneration flat panel displays with resolutions up to and including 1600x1200

NVIDIA® NVRotate™ application for advanced viewing flexibility

NVIDIA® NVKeystone™ application for advanced display correction

Digital Vibrance control (DVC) 3.0

DVC color controls

DVC image sharpening controls

Rocket Science for a system-level solution

0.13u process technology for higher levels of integration and higher operating clock speeds

Copper vias and wiring

Advanced thermal monitoring and thermal management

AGP 8X including Fast Writes and sideband addressing

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Dei uma olhada na pagina da MSI e vi q a TD tb vem com 8 pipelines. N era 4 só??

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acho que ela só tem quatro pipelines.

os 8 pixels por clock é conseguido porque ela processa em um clock, dois pixels em cada pipeline, igual as radeon 9600 XT.

t+!

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Up to 8 pixels per clock rendering engine

Se isso aqui n qr dizer q ela tem 8 pipes qr dizer o q então?? :blink:

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