Ir ao conteúdo

Asus Vs. HP - Ajuda ae!

rbega91

Posts recomendados

Postado

Pessoas,

Estou nos Estados Unidos e estou buscando por notebooks, pois e' muito mais barato e etc. então queria a ajuda de vocês.

Estou vendo os precos na loja BestBuy (e' uma das melhores lojas para compra de eletronicos, eu acho). Achei alguns modelos que me satisfazem... Queria a opiniao de qual comprar e se sao bons,etc.

-------=-------

ASUS - http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=9172851&type=product&id=1218044029604

# Intel® Centrino® processor technology with interrelated Intel® Core™2 Duo mobile processor T6400

Intel® PM45 chipset, 802.11a/b/g/n network connection and extended battery life capability.

# 4GB PC2-6400 DDR2 memory

For multitasking power; 800MHz frontside bus, 2MB L2 cache and 2.0GHz processor speed.

# Multiformat DVD±RW/CD-RW drive with double-layer support

Records up to 8.5GB of data or 4 hours of video using compatible DVD-R and DVD+R media.

# 14.1" WXGA+ widescreen TFT display

With a 1280 x 800 resolution brings your movies and games to life.

# 250GB SATA hard drive (5400 rpm)

Provides plenty of storage space and fast read/write times.

# NVIDIA GeForce 9300M GS graphics

With up to 512MB memory for lush images. Dolby Theater audio with built-in stereo speakers; HDMI output. [...]

------------------------------=----------------------

HP - http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=9167689&type=product&id=1218041150488

Product Features

* AMD Turion™ X2 RM-72* dual-core mobile processor

For true multicore processing. HyperTransport™ 3.0, AMD PowerNow!™ and AMD CoolCore™ technologies to extend battery life; improved security with Enhanced Virus Protection.**

* AMD dual-core technology

Enables you to work or play with multiple programs without impacting performance; AMD64 technology provides simultaneous support for 32-bit and 64-bit computing; 2MB L2 cache memory for efficient processing.

* 4GB DDR2 memory

For multitasking power; expandable to 8GB.

* Multiformat DVD±RW/CD-RW drive with double-layer support

Records up to 8.5GB of data or 4 hours of video using compatible media; supports DVD-RAM; also supports LightScribe direct-disc labels using compatible LightScribe media.

* 14.1" WXGA high-definition widescreen display

With HP BrightView Infinity technology and 1280 x 800 resolution to bring your games and movies to life.

* 250GB SATA hard drive (5400 rpm)

For fast read/write times and plenty of storage space. HP ProtectSmart hard drive protection provides added protection against data loss.

* ATI RADEON HD 3200 graphics RS780M

With up to 1918MB total graphics memory for lush video performance. HDMI output; SRS premium audio.

----=----

HP - http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=9027705&type=product&id=1218010174398

Product Features

* Intel® Core™2 Duo mobile processor T5800

Features 2 processing cores, 800MHz system bus, 2MB L2 cache and 2.0GHz processor speed per core.

* The next-generation Intel® Core™2 Duo processor

Based on the innovative Intel® Core™ microarchitecture, so it runs faster and is more energy-efficient for cooler, quieter operation

* 4GB DDR2 memory

For multitasking power, expandable to 8GB.

Records up to 8.5GB of data or 4 hours of video using compatible media; also supports LightScribe direct-disc labels using compatible LightScribe media.

* 14.1" WXGA high-definition widescreen display

with BrightView technology and 1280 x 800 resolution showcases your movies and games in stunning clarity.

* 250GB hard drive (5400 rpm)

Offers spacious storage options and fast read/write times. HP ProtectSmart hard drive protection for improved data safety.

* Intel® Graphics Media Accelerator 4500MHD

Features up to 1759MB total video memory for intense detail. HDMI port for connectivity.

----=-----

HP - http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=9027661&type=product&id=1218010176595

Product Features

* AMD Turion™ X2 dual-core mobile processor RM-72* for true multicore processing

HyperTransport™ 3.0, AMD PowerNow!™ and AMD CoolCore™ technologies to extend battery life; improved security with Enhanced Virus Protection.**

* 4GB DDR2 memory

For multitasking power, expandable to 8GB.

Records up to 8.5GB of data or 4 hours of video using compatible media; also supports LightScribe direct-disc labels using compatible LightScribe media.

* 15.4" WXGA high-definition display

With BrightView Infinity technology and 1280 x 800 resolution showcases your movies and games in stunning clarity.

* 250GB SATA hard drive (5400 rpm)

Offers spacious storage options and fast read/write times. HP ProtectSmart hard drive protection helps prevent data loss by locking your hard drive into place when it senses abrupt motion.

* ATI RADEON HD 3200 graphics RS780M

Features up to 1918MB shared graphics memory for lush images. HDMI interface for connection to an HDTV.

-----

então, se alguem poder me ajudar... eu fico grato, eu ja andei lendo bastante aqui no forum, mas os modelos sitados pelo pessoal alem de serem muito caros para mim (quero gastar no maximo 650 dolares, no maximo) sao muito complicados de se acharem...

Alias, se alguem souber de algum notebook mais ou menos nessa faixa de preco, pode mandar que eu olho tb... Estou interessado em um note bonzinho para jogos, nao precisa ser o melhor... apenas que rode os jogos normais e tal!

Vlwwws, fuui

Postado

Cara, quais são suas necessidades? Se for jogar um pouco, o melhor desses ae é o ASUS... Essa 9300 GS ae é a melhor GPU dessa que tu postou, sem contar que esse ASUS ja vem com o chip set novo da intel, e com um processador novo também.

Eu iria de ASUS.

falou <o.

xD

Postado

Nenhum deles. Já que vai pra lá e tem + ou - 700usd procura coisa melhor, pega no mínimo ae uma ati HD3650, HD2600, nvidia 9500GS, 9600GT... já vai ter bem mais que o dobro de performance pra jogos que esses que você citou ae...

E não fica na pira de ver só HP, tem marcas infinitamente melhores ae, veja os Gateway, Toshiba, Asus, MSI, etc...

Postado

Hairton,

Não é 700USD e sim 700$. Se fosse ele compraria ate um notebook com processador quad core :P

Agora entre esses eu ficaria também com o Asus e a 9300GS.

Abraços,

Edson

Arquivado

Este tópico foi arquivado e está fechado para novas respostas.

Sobre o Clube do Hardware

No ar desde 1996, o Clube do Hardware é uma das maiores, mais antigas e mais respeitadas comunidades sobre tecnologia do Brasil. Leia mais

Direitos autorais

Não permitimos a cópia ou reprodução do conteúdo do nosso site, fórum, newsletters e redes sociais, mesmo citando-se a fonte. Leia mais

• Criar novo...

LANÇAMENTO!

eletronica2025-popup.jpg

CLIQUE AQUI E BAIXE AGORA MESMO!