Ir ao conteúdo
  • Cadastre-se

Creative MP3+ BOX USB


chiavelli

Posts recomendados

Ola pessoal

Sou novo no site e não entendo muito de placas de som.

Gostaria que alguem desse alguma opinião sobre a placa

Creative MP3+ BOX USB

pois estou a fim de comprar uma e não sei se é uma plca boa

Entrei no site da Creative e peguei essas informações:

Technical Specifications

32-bit Professional Quality Effects Engine Creative''s Audigy™ patented effects processor

Support for real-time digital effects like reverb, chorus, normalizer, pitch shifter, or distortion across any audio source

Capable of processing, mixing, and positioning audio streams using up to 131 available hardware channels

Full 32-bit digital mixer maintains all sound mixing in the digital domain, eliminating noise from the signal

Customizable Plug-In Effects Architecture allows new audio effects to be downloaded from the Web via CreativeWare

High-Definition Audio Quality Playback of 64 audio channels, each with its own independent sample rate

24-bit Analog-to-Digital conversion of analog inputs at 48kHz sample rate

24-bit Digital-to-Analog conversion of digital sources at 48kHz to analog 5.1 speaker output

16-bit recording with sampling rates of 8, 11.025, 16, 22.05, 24, 32, 44.1, and 48kHz

Supports Sony® / Philips® Digital Interface (SPDIF) format input signal of up to 24-bit/96kHz quality

SPDIF output up to 24-bit resolution at selectable sampling rate of 44.1, 48, or 96kHz

Low latency multi-track recording with ASIO™ support

EAX®, ADVANCED HD™, Advanced Audio and 3D Audio Technology Hardware acceleration of EAX ADVANCED HD for games

User-selectable EAX ADVANCED HD music presets, pre-configurable DSP modes simulating various acoustic environments

Advanced time-scaling

Audio Cleanup

Upgradeable 3D audio architecture for future improvements

Dolby® Digital audio decoding to 5.1 speaker channels in both analog and digital modes

Optimized, user-selectable settings for two, four, or six speakers, headphones, and external A/V amplifiers

Creative Multi Speaker Surround™ (CMSS) technology places any monaural or stereo source in a 360° audio space

SB1394/FireWire® Connectivity High speed connection to IEEE® 1394 enabled devices with up to 400Mbps transfer rate

Hot-plug support for ease of connecting or disconnecting external devices

Interconnection of up to 63 devices for peer-to-peer communication

Realistic Wave-Table Synthesis Creative''s Audigy music synthesis engine

64-voice hardware polyphony with E-mu® Systems, Inc.''s patented 8-point interpolation technology that reduces distortion to inaudible levels

Uses SoundFont® technology for user-definable wave-table sample sets

Unlimited sample size can be loaded into host memory for professional music reproduction (limited to available system memory size)

Scalable PCI wave-table synthesis architecture with multi-timbre capability

48 MIDI channels with 128 GM & GS compatible instruments and 10 drum kits

MIDI Interface / Joystick Port Support for analog and digital or DirectInput™ game devices

Support for two simultaneous MIDI devices with Sound Blaster Audigy drive (upgrade option)

Sound Blaster Audigy MP3+ On-Board Connectors Analog / Digital Out (Analog Center & Subwoofer / 6-channel SPDIF Output)

Line in

Microphone in

Line level out (Front) / Headphone out

Line level out (Rear)

SB1394/FireWire port

Telephone Answering Device in

Analog CD Audio in

Digital CD Audio in

Expansion header to an external 15-pin MIDI / Joystick port

Internal SB1394/FireWire header to Sound Blaster Audigy drive (upgrade option)

Expansion header to the Sound Blaster Audigy drive (upgrade option)

Works with the Following Standards Windows® 98, 98SE, NT® 4.0, 2000, and Me

Supports Windows XP SP2

Sound Blaster MIDI and General MIDI

Plug and Play

Sound Blaster PCI

EAX ADVANCED HD

EAX

Microsoft® DirectSound®, DirectSound3D™, and derivatives

PCI 2.1 compliant

AC ''97 compliant

Dolby® Digital

ASIO™

Sound Blaster Audigy Audio Performance Signal-to-Noise Ratio (A-Weighted) = 100 dB

Crosstalk (Left/Right and vice versa) = -100 dB

Total Harmonic Distortion + Noise at 1kHz (A-Weighted) = 0.004 %

Frequency Response at -3 dBr = <10 Hz to 22 kHz

se alguem puder me ajudar fico muito grato

Link para o comentário
Compartilhar em outros sites

  • Administrador

Em primeiro, você não colocou a identificação correta dessa placa, o que faria qualquer pessoa ficar procurando informações durante um ano, para te dar uma opnião... beleza...

é uma Audigy 4 Pro.... se não me engano... né...

Bom...

É uma excelente placa, e para quem tem dinheiro, é melhor ainda, disponibiliza de vários recursos de aúdio, e são utilizadas para sons profissionais, e mais para estúdios principalmente...

Um conselho... Se você não for utilizar de todos os recursos que essa placa de som dispõe, ou se não entende muito de som, é mais preferível, você gastar todo o valor de uma placa dessa em uma placa de vídeo, em outro hardware...Pois o preço dessa placa é um valor muito alto, e como você mesmo disse, você não entende muito de som, resumindo, essa placa vai apenas utilizar de mais recursos de seu micro, e você não vai utilizar de nenhum deles, apenas o de áudio normal... beleza...

Mas é uma excelente placa, só que para uso em som profissional, para uso em casa.... acho melhor, escolher uma convencional, que ira te satisfazer muito bem...

E você gastar com outra coisa... falou

Link para o comentário
Compartilhar em outros sites

tem razao, colega.

Estava vendo placas de som no site da creative e acabei pegando informações da

Audigy MP3+

Na verdade a placa de que eu tentava me referir é a

USB MP3+

se ainda tiver paciencia para me ajudar o link da placa é:

http://us.creative.com/products/product.as...207&product=154

prod154_hdr_1_1_61.jpg

obrigado por me responder

Link para o comentário
Compartilhar em outros sites

  • Administrador
tem razao, colega.

Estava vendo placas de som no site da creative e acabei pegando informações da

Audigy MP3+

Na verdade a placa de que eu tentava me referir é a

USB MP3+

se ainda tiver paciencia para me ajudar o link da placa é:

http://us.creative.com/products/product.as...207&product=154

Mano, ela é uma excelente placa, mas uma dúvida, para q você pretende utilizar ela mesmo???

Eu acho que com o preço dela, você pode conseguir uma boa placa Creative interna, e com o restante do dinheiro, investir em coisas mais interessantes.... você é quem sabe... Acho que só vale realmente investir muito em uma placa de som, demais, se realmente for utilizar de todos os recursos que ela dispõe, agora, quanto a questão da qualidade, não tem o que se preocupar, é um excelente produto... beleza... falou

Link para o comentário
Compartilhar em outros sites

Arquivado

Este tópico foi arquivado e está fechado para novas respostas.

Sobre o Clube do Hardware

No ar desde 1996, o Clube do Hardware é uma das maiores, mais antigas e mais respeitadas comunidades sobre tecnologia do Brasil. Leia mais

Direitos autorais

Não permitimos a cópia ou reprodução do conteúdo do nosso site, fórum, newsletters e redes sociais, mesmo citando-se a fonte. Leia mais

×
×
  • Criar novo...

 

GRÁTIS: ebook Redes Wi-Fi – 2ª Edição

EBOOK GRÁTIS!

CLIQUE AQUI E BAIXE AGORA MESMO!