Ir ao conteúdo
  • Cadastre-se

Placa de video de notebook (MxM)


Gustavo Salomão

Posts recomendados

Olá galera, eu comprei um notebook e me agradei muito com ele, mas a unica coisa que eu não agradei foi a placa de video dela que é GMA X3100, eu tava lendo um artigo e comentou que era possivel instalar uma placa de video no note, eu queria saber como é essa tecnologia MXM? É compativel no meu note? Tem alguma forma de eu melhorar o meu desempenho grafico?

Link para o comentário
Compartilhar em outros sites

  • Membro VIP

Como o poyta falou, muito dificiul de ter slot MxM em notes, o unico note que vi que tem é um modelo da acer. Mas posta seu modelo ai pra ter certeza.

Alias MxM = Mobile PCI Express Module, e tem um artigo sobre isso aqui no forum > https://www.clubedohardware.com.br/artigos/943

Link para o comentário
Compartilhar em outros sites

  • 8 meses depois...

Mobile PCI Express Module

From Wikipedia, the free encyclopedia

Jump to: navigation, search

A Mobile PCI Express Module (MXM) is an interconnect standard for GPUs (MXM Graphics Modules) in laptops using PCI Express created by MXM-SIG. The goal was to create a non-proprietary, industry standard socket, so one could easily upgrade the graphics processor in a laptop, without having to buy a whole new system or relying on proprietary vendor upgrades. However, current MXM specification does not support Hot-Plug insertion.

Uniwill, the supplier of the Fujitsu-Siemens Amilo series of notebooks has been one of the biggest adopters of MXM technology but has reportedly announced not to use MXM technology for their Santa Rosa platforms. MSI has announced a full lineup of DX10 MXM cards for their new Santa Rosa lineup. Asus is continuing to use MXM cards in their new C90 series. Arima, ODM for some Alienware and other `boutique` sellers, uses cards that are MXM compliant but which differ slightly on the mechanical front.

Contents

[hide]

* 1 Implementations

* 2 Features

* 3 Configurations

* 4 External links

[edit] Implementations

This article may require cleanup to meet Wikipedia's quality standards. Please improve this article if you can. (April 2008)

* HP uses an MXM video card in the HDX9000T notebooks. Using either the ATI HD2600XT 256mb or a 512mb Nvidia 8800M.

* Apple uses an MXM card for their iMac 24" but the video BIOS makes it incompatible with mainstream MXM cards.

* Quanta has a number of MXM notebooks, but compatibility with other MXM cards is questionable.

* Shuttle has an MXM SFC, the x100, that is MXM compatible

* Most Acer notebooks based on NVIDIA components contain MXM graphic cards.

* Ageia uses MXM for their mobile variant of PhysX

* Asus utilizes MXM modules in their modular graphics card for desktops, the ASUS Splendid MA3850M.

* Compal Electronics' (I)FL90 series uses standard, replaceable MXM.

[edit] Features

* 16 lane PCI Express

* Optional dual DVI

[edit] Configurations

Smaller graphics modules can be inserted into larger slots:

MXM Type Width Length Pins Module Compatibility Thermal Compatibility

MXM-I 70mm 68mm 230 I I

MXM-II 73mm 78mm 230 I, II II

MXM-III 82mm 100mm 230 I, II, III II, III

MXM-HE 82mm 100mm 232 I, II, III, HE II, HE

Isso ajuda?

Link para o comentário
Compartilhar em outros sites

Arquivado

Este tópico foi arquivado e está fechado para novas respostas.

Sobre o Clube do Hardware

No ar desde 1996, o Clube do Hardware é uma das maiores, mais antigas e mais respeitadas comunidades sobre tecnologia do Brasil. Leia mais

Direitos autorais

Não permitimos a cópia ou reprodução do conteúdo do nosso site, fórum, newsletters e redes sociais, mesmo citando-se a fonte. Leia mais

×
×
  • Criar novo...

 

GRÁTIS: ebook Redes Wi-Fi – 2ª Edição

EBOOK GRÁTIS!

CLIQUE AQUI E BAIXE AGORA MESMO!